Gelé på tånaglarna



Fötter = BLÄ för mig,dom är ju inte charmerande nånstans speciellt inte ovårdade,jag har nästintill fotfobi!!!
Passande när man jobbar inom det området, jag har dock hållt mig till enbart händer , alltså Manikyr.
Men against all odds så utmanade jag mig själv idag,jag fixade MINA egna tånaglar.
Det var faktiskt inte så faligt som jag trodde att det skulle vara, så bra början i alla fall.
Kör man manikyr så är pedikyr Nästan ett måste, så det är bara för mig att öva öva öva och gå emot fobin får se om jag så småningom kan utföra pedikyr på mina kunder.
Fötter är ju "fula" så varför inte göra dom finare ?? Jag ska göra mitt bästa.

Som jag har nämnt tidigare fixade jag mina naglar med cerise glitter likså fick det bli på tånaglarna.
Jag började med att ta bort resterande nagellack därefter tog jag ett varmt fotbad med tvål i ungefär 20 minuter,SKÖNT!
Nästa steg var att torka, fila och fixa till nagelbanden för att sedan börja med gelé processen.
Enbart för nyfikenhetens skull så använde jag mig utav tippar på tårna som jag Självklart klippt och filat till anpassad form, detta då för att jag ville kunna applicera glittret på mer yta än vad jag hade innan.
Sist men inte minst piffade jag till allt med dekorationer, lite sommriga blommor.

Och såhär blev resultatet efter en massa om och men:
(
ursäkta min dåliga kamera)





Inte så tokigt eller hur?? =D


Kommentarer
Postat av: a

haha nej det var inte alls illa..

2008-06-18 @ 20:57:59
URL: http://andrearaamirez.blogg.se/
Postat av: Giulia

fötter är det äckligaste som finns !!

jag har fotfobi!!! Men dina var inte fula alls... fint att fixa till dem !.. jag skulle vilja göra det men mina fötter är fula och skadade efter olyckor inom sporter hahaha =)

2009-01-19 @ 23:02:36
URL: http://giuly.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0