Somrig vardagsmakeup (lite avancerat)

Godkväll mina kära tittare!
Välkomna och KUL att just du har vägarna förbi  =D
Ja, nu har ju vi förlorat, usch sverige laget, bättre kan ni!! ETT mål hade gjort mig glad iaf,*suck* well well, livet går vidare.
Jag kan muntra upp Er med lite tips istället =D



Här kommer jag att visa en makeup som Jag då tycker passar välidigt bra till vardags, den är kanske nåågot mer avancerad,då menar jag att det är lite fler steg än vanligt, med lite mer detaljer, alltså tar det lite längre tid att göra men ni kan Absolut välja bort en del steg om ni så önskar det. Allt går sålänge det ser bra ut =D
Färgerna jag har valt till den här makeupen är lite åt det "bronziga" hållet, passar riktigt bra om man är lite solbrun.
Ska vi börja?

Lets Go!!!
( Jag måste erkänna att bilderna e lite dåligt vinklade men det är inte lätt som en plätt att fotta & sminka sig samtidigt,men d viktigaste är ju att ni ser och förstår hur ni ska gå till väga )





Du Behöver:


*Hudkräm * Vaselin * Concealer(ev foundation) *3-stegs skugga i bronze
* svart kajalpenna *vit kajalpenna *mascara *läppglans i önskad färg (ev 2 nyanser)

Steg 1 :

  
Concealer & ev. foundation + vasselin
Det viktigaste här är att du ser till att dölja alla skavanker i huden, som exempel,mörka ringar under ögonen osv.
Snåla gärna med foundation om det är vardags makeup, och har du fått lite brun färg av solen så tycker jag absolut att du kan låta bli med foundation,använd istället lite av någon slags bronze kräm.
Smörj in dina läppar med vasselin eller lipbalm.

Steg 2:

   
*3 steg-skugga ,jag har använt Isadoras bronze skuggor,väldigt fina.
Jag arbetar gärna in skuggor med penslar då det är lättare att tona in skuggorna i varandra.
Här har jag lagt till ngt extra, vilket är att jag har applicerat ljust puder precis under ögonen och lite ner mot kinden,det ger  en uppväckande effekt, jag har väldigt trötta ögon annars. Detta är då något man ska vara försiktig med,det kan lätt se ut som att du har stora ljusa ringar runt ögonen sen om du inte tonat in det rätt.
*Så, Blanda den översta skuggan med den mittersta och applicera på ögonlocket,hela vägen från inre ögonvrån och utåt,upp mot ögongloben.

   
*Sen tar du (gärna med en annan pensel om du har) av den nedersta skuggan, alltså den mörka och markera ögongloben,tona in det i det ljusa.
* Som highlighter kan du använda den mittersta skuggan,det ger ögat lite lyft

Steg 3:


   
Svart kajalpenna+svart skugga , vit kajalpenna & mascara
Ta fram formen på dina ögon med kajalpenna, jag har använt en svart men det går lika bra med brunt eller blått eller vad du nu önskar . Kladda på längs franskanten och gärna lite tjockare på yttre ögonvrån,fixera sedan med lite svart skugga och snedskuren pensel (tops går lika bra) detta gör att du undviker skarpa linjer.


  
* vit/rosa kajalpenna, är en underbar uppfinning, jag kan inte leva utan den, den applicerar jag oftast på nedre "köttranden" den ljusa färgen förstorar mina ögon och jag ser genast mkt piggare ut. Try it!
* Böj ögonfransarna, och kladda på med mycket mascara. Ett tips, Titta hur jag har vinklat spegeln, det är PERFEKT vinkel om man vill undvika en massa mascara spår på ögonlocket. Det finns inget jobbigare än att börja om när det ändå har gått så bra!!
Och hörni, är du en mascara "freak" så ska du INTE applicera 2 lager samtidigt,det är då det klumpar sig.
Börja med ett lager ,låt det torka och SEN kan du lägga på ett andra lager!

Steg 4:

  
Ögonbryn, skugga, pensel, brynborste(ren mascara borste) & hårspray
Du vet bäst vad du använder på dina ögonbryn, du kan antingen fylla i dom med penna eller skugga
Har du jobbiga ögonbryn som ruffsar till sig så tipsar jag att du använder en ren mascaraborste, sprayar på lite med vanlig hårspray och sedan kammar du till dom i önskad form, det funkar super!! Spraya inte på för mycket bara då det lätt känns stelt och obehagligt.
Viktigt! Spraya INTE direkt på ögonbrynen, utan spraya på mascaraborsten såklart =)

Steg 5:

    
Rouge. bronzepuder & ögonskugga
Var inte rädd att använda fantasin,titta igenom din sminkväska och använd det du har.
Här har jag markerat kind & käkben med bronzepuder, men det går lika bra med den mörka skuggan.
Dutta lite försiktigt i skuggdosan, med lite av alla 3 färger, mest av dom ljusa (som highlighter)och applicera lite under ögat ner mot kindbenet och tona in det med bronzepudret.
SNYGGT!

Steg 6:

   
Läppar! - "röd"glans + ljus skimmrig läppstift
Det är ju så viktigt med läppar tycker dom flesta,det håller jag med om.
Ett tips om du vill få dina läppar att se större ut, Använd dig utav en ljusare färg i mitten av under läppen och tona in det i den lite mörkare nyansen. Avsluta med mycket glans, gärna med lite "sparkling"

Now you are ready to gooo!!


Finiiito,WOoooW Du Lyckades!!!!



Berätta gärna för mig här hur det gick...var det svårt?
Kom med önskemål & frågor så lovar jag att göra mitt bästa för att finna svar på just Din fråga !!

KRAMAR / Marisel Artistry

Kommentarer
Postat av: A

Hej Hej,:)

Aaa jag brukar vara på en salong som heter Hilda Salong ligger precis nedanför mig hon har erbjudit sig att lära mig så mkt hon kan eftersom jag går mitt andra år nu i frisörlinjen så det blir kul med hjälp och tips :)

Puss å kram :)

2008-06-19 @ 13:12:22
URL: http://andrearaamirez.blogg.se/
Postat av: Meryem

du e verkligen helt gryyym på det du göör! keep goiing ;)!

2008-08-30 @ 23:07:56
URL: http://cherrylita.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0