Vinröda naglar + rainbow glitterpulver

Hejsan allihop! Det är en mörk dötrist tisdag eftermiddag,det bara regnar och regnar.
Ja, då måste man nästan hitta på något  kul för att muntra upp dagen lite grann.
Jag jobbar med hår, makeup och naglar, och idag har jag tänkt ge Er lite tips om hur ni kan lacka era naglar fina Helt by your self.
Det finns mycket man kan göra med naglar,man kan ha allt från ljusa till mörka färger,dekorationer , ja you name it, och det bästa är att det behöver inte alls vara så krångligt som det ser ut att vara!

Jag har tyvärr inte kunnat använda en bra kamera, IGEN men bättre bilder kommer senare, vi får leva med det som finns sålänge, hoppas ni förstår och ser något i alla fall.

Då börjar vi!!



Jag börjar med den 2:a nageln från höger -

Du behöver:



1 - Base Coat - 2 - Valfri färg (jag har valt vinrött) - 3 -Glitterpulver - 4 -liten spatel - 5- Top Coat


Steg 1 : Börja ALLTID med basen, precis som när du ska lägga en fin Makeup där regeln är: 
Taskig bas-ingen bra makeup. Så lacka med BaseCoat, då undviker du missfärgning också på dina egna naglar.
Låt torka!


Steg 2:
Lacka med den färg du valt att använda, börja med ett lager, Låt torka!
Applicera ett tjockt andra lager...Låt torka i ca 3-4 sekunder, plocka medans fram glitter pulvret + spateln.

     
Steg 3: Låt inte nagellacket torka helt !
Ta lite av glittret med spateln och strö på försiktigt i mitten av nageln,slå lite lätt på nagel så resterande pulver som är löst faller bort.
Låt torka i några minuter!!


Steg 4: Sist men inte minst, Topcoat är ett måste som avslut, gärna 2 lager.
Låt torka!!


VOILAA!!! Nu har du skapat dina naglar med det lilla extra,Helt på egen hand!!!
DUKTIGT!!!

( lämna gärna en kommentar, berätta för mig vad du tycker och hur det gick =D )

LYCKA TILL ... varma kramar!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0