Svar till Dig som frågat om konstnaglar - Form

Hej S!
Tack för din fråga.
Du hade lite funderingar kring konstnaglar.
Vilket material hade du tänkt jobba med?


JAg kan ju säga såhär rent generellt så nära det kommer till form så har ju vi alla olika form på naglarna.
Precis som vi har olika form på tex ögonbryn.
Vissa har raka, vissa runda och andra spetsiga och allt var vi nu har för förslag.
Frågan är vad Kunden eller Du trivs bäst med.
Det allra vanligaste hos mig är att forma till "raka" naglar..dvs rak med lite rundade kanter,vissa gillar väldigt markanta kanter.
När man har konstnaglar så är det väldigt viktigt att försöka få till så rätt form som möjligt,liksom inte hel platta i mitten eller att det vita är mkt tjockare än resten som är på nagelbädden.
Sen spelar längden stor roll också.
Som jag nämnt tidigare på ett inlägg så rekommenderas det inte att skapa en extremt lång konstnagel på första besöket, det går men det är då större risk för att nageln bli utsatt för slag osv.
Den sk. Fria kanten (ex det som målas som vit fransk) ska inte vara föör lång om man är van att ha korta naglar.1/3e del är vad som rekommenderas.

Nu vet inte jag exakt vad det är du vill veta, man skulle kunna skriva flera rader här hur du ska göra och vad du ska tänka på men det blir väldigt långdraget och personligen så tykcer jag att det är lättare och roligare att lära sig om man kan titta på. Eller hur.. och öva övaöva.
Sen är det ju alltid så at tman får lära sig en viss grund i allt, därifrån börjar man alltid men sen hittar man sin egen taktik! =)
Jag lägger upp några bra klipp från youtube här så du får en idé på hur man kan göra.
Jag skulle kunna spela in själv här men det tar mig för lång tid och blir lite svårt för mig att göra med en hand.. alltid lättare att göra på ngn annan... jag ska försöka komma med såmånga tips och bilder som möjligt framöver.. får ta med mig kameran till jobbet och få till ngt där på mina raster.

Anything 4 you outthere!

KRAMAR!! hoppas att jag har varit till ngn hjälp, LYCKA TILL!


Kommentarer
Postat av: S

Tack så mycket för svaret, upskattas jätte mycket! Jag tränar med gele och ska arbeta med det, gillar det bäst. Det sista klippet va riktigt bra. Lägg gärna in fler sånna tips i framtiden.



Tack för en bra blogg!

2009-01-19 @ 20:25:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0