Svar till Sofia - Naglar & Ögonbryn

Hej Sofia!

Kul att du lämnat spår efter Dig här på bloggen. Jag ska försöka svara på dina frågor men först och främst vill jag gärna att du utvecklar denna fråga : "Vilket är det bästa sättet för att inte få naglarna att gå av? "
Vill du veta om konstnaglar eller dina egna naturliga naglar hur du ska sköta dom?

Hör gärna av dig så hjälper jag Dig med svar så gott jag kan.



--------------------------------------

Sen hade du följande frågor:

Hur fixar man ögonbrynen på bästa sätt?
Hur får man att ögonfransarna ser så långa ut som möjligt ?


Svar: Jaa, ögonbryn är inget å leka med.
Helt ärligt så tycker jag att ögonbryn är bland det krångligaste som finns,speciellt när man har svårt att det växer ut ordentligt.Det är alltid något hack nånstans. Håller ni inte med?
Men just därför har vi det som vi kallar för
fix & trix !
Frågan är hur vi gör ...
Jo, det finns ju olika metoder på hur man kan fixa ögonbryn på.
Vi kan Noppa med pincett, använda tråd,klippa till lite med sax och fylla i med penna.

Ok Noppar vi med pincett s¨tycker jag att det är enklast att rama in brynet till önskad form med hjälp av en ljusare makeup penna, och noppa efter det som är markerat.
Såhär använd detta som guide:

Jag har tidigare lagt upp video på hur man kan noppa, Se nedan:



Ögondbrynen har stor betydelse enligt mig.
Tjocka och buskiga ögonbryn kan ge en känsla av att det tynger ögat medans om du fixar till en snygg form på dom kan det ge en piggare känsla.
Men vi vet ju alla hur jobbigt det kan vara att få till den perfekta formen,det är en utmaning att noppa till snygga ögonbryn, men med några viktiga punkter kan det hela bli mkt enklare, titta på filmklippet nedan, testa och så ska du få se att det blir hur snyggt som helst ...

LYCKA TILL!



Det finns annars färdiga mallar att köpa som hjälper dig med formen, jag har personligen aldrig testat men har hört från vissa att det är helt okej.

Om jag själv får välja så föredrar jag att använda tråd metoden,det går fort och det blir väldigt fina och raka linjer.
Fråga frisörsalongen nära dig om dom gör det, jag rekommenderar det.
Vill du komma till Oss i Sollentuna så går det också .
Hör av Dig!

Här får ni se ett litet klipp på hur man gör med tråd.



KRAMAR!

Kommentarer
Postat av: Sofia

tack så jättemycket.. jättebra svar =)

Jag syftade på mina riktiga naglar :) hur man ska göra så de ej ska gå av..

2009-01-19 @ 21:41:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0