Läppstift som Concealer? YESS mkt möjligt! :)


All you need is ORANGE lipstick!
Rota igenom alla dina läppstift som du äger, vem vet... du kanske hittar nått orange där :D LUCKY YOU cus now Im gonna show you ladies how to use this color but not only applying on our lips.
Use it as your CONCEALER.

Saken är såhär, har ni någon gång haft problem med att hitta rätt concealer? upplever ni att det oftast blir lite grått när ni applicerar concealern, eller för ljust?
Ah DU är INTE den enda, till och med jag har haft problem med att hitta the RIGHT ONE!! Speciellt jag som är faktiskt lite mörkare i hyn, blir oftast grått och fult. SÅ tro mig jag har testat MASSOR, BUT helt ärligt så har dom bästa concealer varit dom man själv har fixat till. En concealer kan man trixa ihop med flera olika produkter but the trick today is with Lipstick. Har du ett orange läppstift (gärna matt) så gör såhär.

(obs att alla mina tricks and tips är något JAG tycker funkar, sen får ni testa och tycka själva :D )

SÅ DÅ KÖR VI!!!


# 1 -
Här ser ni en bild på mitt öga där jag enbart sminkat ögonlock but nothing under my eye, so you can actually see the dark part, right? OK  next step.


# 2 - Ta ett orange läppstift och kladda på lite på handen,(nu ser d här läppstiftet rött ut på bilden men den är orange i verklgiheten dock ngt mörk så hittar ni en ljusare så är d bra)


# 3 - Applicera med fingret under ögat, där det behövs...inte för tjockt lager för att kom ihåg att sedan ska det kladdas på annat och för kakigt under ögonen vill vi inte ha, så applicera så mkt som du tror räcker :) .


 SÅ ska det se ut ungefär :)


# 4 - Ta din vanliga concealer eller foundation och dutta på det orangea,se bild nedan


Like this ladies :D... VOILA!!!


# 5 - Fixera med puder så det inte blir kletigt och randit


And sim salla bim eller hur man nu säger, hokus pokus :D



There u have it, same lipstick on lips and as concealer ;)

HOPE YOU LIKE IT and good luck!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0